تفاوت ال سی دی اصلی و کپی

در هنگام تعویض ال سی دی مهم‌ترین موردی که باید به آن توجه کنید استفاده از قطعه اورجینال است و به همین دلیل باید با تفاوت ال سی دی اصلی و کپی آشنا شوید. تاچ و ال سی دی‌ اصلی موبایل اغلب به آن دسته از قطعاتی گفته می‌شود که توسط کارخانه تولیدکننده گوشی‌ شما ساخته می‌شوند، در حالی که ال سی دی‌های کپی توسط تولیدکنندگان مستقل و غیروابسته به برند گوشی شما ساخته و عرضه می‌شوند و به دلیل ارزان قیمت بودن نسبت به ال سی دی اورجینال، انتخاب بسیاری از مردم هستند.
تفاوت ال سی دی اصلی و کپی
آنچه در ادامه‌ی این مطلب می‌خوانید :

انتخاب ال سی دی تقلبی جدا از این که نتیجه‌ی بسیار بی‌کیفیتی خواهد داشت، حتی ممکن است هزینه‌های اضافی برای کاربران ایجاد کند و بعد از مدتی به طور کلی از کار بیفتد. با ما همراه باشید تا با تفاوت‌ ال سی دی اصلی و تقلبی و راه‌های تشخیص آن آشنا شوید.

تعویض تاچ و ال سی دی موبایل

با استفاده از قطعات اصلی در مرکز تخصصی آی زی سرویس انجام می‌شود.

برای ثبت درخواست تعمیر ال سی دی گوشی و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با تکنسین‌های ما در ارتباط باشید تا در سریع‌ترین زمان ممکن راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. ما آماده‌ی حل کردن مشکلات شما هستیم.

روزهای کاری

شنبه تا پنج‌شنبه
9.5 تا 13.30 ، 17 تا 21

ال سی دی اصلی گوشی (OEM)

قبل از هرچیزی باید بدانیم چه قطعاتی اصلی و اورجینال می‌باشند. ال سی دی اصلی یا OEM (Original Equipment Manufacturer) توسط خود شرکت سازنده گوشی تایید و عرضه می‌شود. کیفیت و کارایی ال سی دی OEM کاملا مانند قطعه فابریک گوشی می‌باشد و تمام استانداردهای لازم را دارد. می‌توان گفت ال سی دی اورجینال OEM از با کیفیت‌ترین و گران‌ترین ال سی دی موجود در بازار برای هر گوشی می‌باشد.

راه‌های تشخیص تفاوت ال سی دی اصلی و کپی

برای تشخیص ال سی دی اصلی و تقلبی باید قبل از هرچیزی ویژگی‌ها و تفاوت‌های آن‌ها را بشناسید. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که با توجه به آن‌ها به راحتی و بدون استفاده از هیچ‌گونه ابزاری می‌توانید ال سی دی اصلی گوشی را از ال سی دی تقلبی تشخیص دهید.

سرعت و عملکرد تاچ

مسائل مربوط به لمس گوشی و کارکرد آن یکی دیگر از تفاوت‌ اصلی تاچ و ال سی دی اصلی و کپی است. در ال سی دی‌ کپی سرعت تاچ پایین می‌آید و عملکرد آن با تاخیر می‌باشد در صورتی که اگر تعویض ال سی دی موبایل اگر با استفاده از قطعه اصلی و اورجینال انجام شود سرعت و کیفیت آن مشابه ال سی دی فابریک گوشی می‌باشد.

صفحه لمسی گوشی یک ابزار مهم است و عملا اگر به درستی کار نکند، گوشی هوشمند بلااستفاده می‌شود، بنابراین در هنگام تعویض ال سی دی گوشی به این مورد توجه کنید.

وضوح و کیفیت تصویر

برای تشخیص ال سی دی اصلی و کپی وضوح صفحه نمایش را بررسی کنید. ال سی دی های اصلی (OEM) دارای وضوح و کیفیت تصویر بالاتری می‌باشند و در ال سی دی‌ ها فیک کیفیت صفحه نمایش پایین است و رنگ‌ها به درستی از هم تفکیک نمی‌شوند.

تشخیص ال سی دی اصلی و کپی

بارکد و سریال ال سی دی

تفاوت ال سی دی اصلی و کپی در بارکد و شماره سریالی که پشت آن‌ها وجود دارد نیز می‌باشد، البته بسیاری از ال سی دی فیک نیز بارکد و شماره سریال دارند، اما فونت و سایز آن متفاوت است.

ناسازگاری ال سی دی با گوشی

در بسیاری از مواقع ممکن است ال سی دی کپی با گوشی شما سازگار نباشد و بر سایر اجزای موبایل نیز تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ممکن است باعث تخلیه شارژ یا حتی آسیب رساندن به بک‌لایت گوشی شود.

روشنایی صفحه

ال سی دی اصلی (OEM) در مقایسه با ال سی دی کپی، روشنایی تصویر بیشتری دارد. این تفاوت ال سی دی اصلی و کپی گوشی‌ها، زمانی که در زیر تابش نور و محیط‌های باز از گوشی خود استفاده می‌کنید، خود را نشان می‌دهد. ال سی دی اصلی با افزایش روشنایی محیط اطراف وضوح و روشنایی تصویر را افزایش می‌دهد و مشکلی برای تصویر ایجاد نمی‌شود، اما تقریبا می‌توان گفت استفاده از اکثریت ال سی دی‌ های تقلبی در زیر نور آفتاب ممکن نیست.

تفاوت‌ ال سی دی اصلی و تقلبی

طول عمر ال سی دی

ال سی دی اصلی گوشی با ساختار استاندارد، از طول عمر بیشتری نسبت به ال سی دی کپی برخوردار می‌باشند. در ال سی دی کپی کاهش عملکرد و افت کیفیت را خیلی زودتر تجربه می‌کنید. ال سی دی اصلی گوشی در مقابل ضربه و فشار مقاوت بیشتری دارند.

قیمت ال سی دی اصلی و کپی

یکی دیگر از راه‌های تشخیص ال سی دی اصلی و فیک توجه به قیمت آن‌هاست. ال سی دی فیک به دلیل کیفیت پایینی که دارد، قیمت بسیار کمتری نسبت به ال سی دی اورجینال دارند. ال سی دی یکی از گران قیمت‌ترین قطعات موبایل می‌باشد، بنابراین اگر ال سی دی با قیمتی بسیار پایین به شما پیشنهاد شد به کیفیت آن شک کنید. اگر نیاز به تعویض ال سی دی گوشی دارید، پیشنهاد می‌کنیم فقط از ال سی دی اصلی (OEM) که تولیدکننده آن‌ها شرکت‌های اصلی می‌باشد استفاده کنید، چرا که ال سی دی تقلبی نه تنها کیفیت و کارکرد مناسبی ندارد، بلکه ممکن است در زمان کوتاهی از کار بیفتد و دوباره هزینه‌هایی را برای شما ایجاد کند.

پدهای روی ال سی دی

در اکثریت ال سی دی های اصلی بر روی کابل‌ها، پدهایی برای محافظت و جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها وجود دارد که در ال سی دی های کپی نیست، اگر هم باشد کیفیت پایین و جنس زبری دارد. یکی از روش‌های تشخیص ال سی دی اصلی و کپی بررسی پدهایروی قطعه می‌باشد.

مشکلات شناسایی اثر انگشت

اگر حسگر اثر انگشت گوشی شما در زیر ال سی دی قرار دارد، استفاده از ال سی دی‌ های فیک در عملکرد سنسور و شناسایی اثر انگشت اختلال ایجاد می‌کنند. ال سی دی کپی و فیک کیفیت پایینی دارند و باعث می‌شود که حسگر اثر انگشت دقت لازم را نداشته باشد و در نتیجه امنیت گوشی هم پایین می‌آید.

جمع‌بندی

در این مطلب با تفاوت ال سی دی اصلی و کپی آشنا شدیم. از همین نکات ساده می‌توانید در بسیاری از مواقع  برای تشخیص ال سی دی فیک و اورجینال استفاده کنید. اگر قصد تعویض ال سی دی موبایل خود را دارید توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان به سراغ ال سی دی‌های تقلبی نروید و گول قیمت‌های پایین آن‌ها را نخورید، چرا که در طول زمان هزینه‌ها و دردسرهای بیشتری برای شما ایجاد می‌شود.

سایر آموزش‌ها