از کجا بفهمیم باتری ایفون تعویض شده؟

تمام باتری‌های قابل شارژ، قطعات مصرفی هستند که طول عمر محدودی دارند و در نهایت در اثر گذشت زمان ظرفیت و عملکرد آنها کاهش می یابد. گوشی‌های آیفون از باتری‌های لیتیوم یونی داخلی و با کیفیت بالا استفاده می‌کنند. در مقایسه با نسل‌های قدیمی‌تر باتری، باتری‌های لیتیوم یونی سریع‌تر شارژ می‌شوند و دوام بیشتری دارند.
باتری ایفون
آنچه در ادامه‌ی این مطلب می‌خوانید :

این باتری‌ها به طور دقیق طراحی، آزمایش و تولید شده‌اند تا با استانداردهای کیفیت و عملکرد کمپانی اپل مطابقت داشته باشند، اما در هر صورت با گذشت زمان دچار فرسایش می‌شوند و احتیاج به تعویض پیدا می‌کنند. اما از کجا بفهمیم باتری ایفون عوض شده؟ برای پیدا کردن جواب این سوال همراه ما باشید. در این مقاله اطلاعات و ترفند‌های مهم و مفیدی در مورد تعویض باتری ایفون، تشخیص اصل بودن باتری ایفون، چک کردن سلامت آیفون و پیدا کردن تعداد چرخه‌های شارژ ایفون… بدست می‌آوریم.

تشخیص تعویض باتری ایفون

در گوشی‌های ایفون با نسخه iOS 15.2 و نسخه‌های جدیدتر و در آیفون XR، آیفون XS و مدل‌های جدیدتر (به علاوه iPhone SE نسل دوم و سوم)، برای تشخیص اینکه باتری آیفون عوض شده یا خیر و تشخیص اصل بودن باتری گوشی ایفون می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد Setting آیفون شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید و وارد قسمت About شوید.
  • اگر در منو About بخش parts and service history را مشاهده نمی‌کنید، یعنی گوشی شما تعمیر نشده است.
  • اگر تعویض باتری ایفون شما با قطعه اورجینال و طبق روش‌های اصولی اپل انجام شده باشد در بخش parts and service history عبارت “Genuine Apple Part” روبروی کلمه Battery مطابق تصویر مشاهده می‌کنید.

 

باتری ایفون

 

  • اما اگر تعویض باتری ایفون به درستی انجام نشده باشد، باتری ایفون غیر اصلی باشد، ایفون قبلا در گوشی دیگری استفاده یا نصب شده باشد و یا به هر دلیلی مطابق انتظار عمل نکند، در بخش parts and service history روبروی کلمه Battery عبارت Unknown Part را مشاهده خواهید کرد.

 

از کجا بفهمیم باتری ایفون عوض شده؟

 

نکته: در نسخه‌های iOS قدیمی‌تر از iOS 15.2، پیام An Important Battery Message به جای Unknown Part ظاهر می‌شود. با رفتن به Settings > Battery > Battery Health & Charging می‌توانید این پیام را مشاهده کنید.

نکته: روش‌های زیادی برای تشخیص تعویض باتری ایفون وجود دارد، اما در بعضی مواقع این‌کار نیازمند دانش و مهارت بیشتری می‌باشد و باید توسط یک تعمیرکار آموزش دیده انجام شود. به همین دلیل پیشنهاد ما برای بررسی باتری تعویض شده آیفون و همچنین تشخیص باتری اصلی و تقلبی آیفون این است که به یک مرکز معتبر تعمیرات برای بررسی این موضوع مراجعه کنید و کار را به یک فرد حرفه‌ای بسپارید.

 

تعویض باتری ایفون

تعمیرات آیفون در مرکز آی ‌زی سرویس به صورت تخصصی انجام می‌شود و تمامی ایرادات مربوط به شارژ نشدن و خرابی باتری ایفون برطرف می‌شود. برای ثبت درخواست تعمیرات و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با تکنسین‌های ما در ارتباط باشید تا در سریع‌ترین زمان ممکن راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

روزهای کاری

شنبه تا پنج‌شنبه
9.5 تا 13.30 ، 17 تا 21

 

چه زمانی باید باتری ایفون را تعویض کرد؟

چند علامت رایج وجود دارد که به ما هشدار می‌دهد زمان تعویض باتری ایفون رسیده است. این موارد شامل کاهش ناگهانی عملکرد باتری، عمر کمتر شارژ باتری، تخلیه سریع باتری، افزایش دمای دستگاه در هنگام استفاده، یا نمایش ناگهانی آمار سلامت باتری در تنظیمات گوشی است. همچنین می‌توانید سلامت باتری ایفون را در تنظیمات ایفون بررسی کنید.

چگونه سلامت باتری ایفون را بفهمیم؟

برای پیدا کردن سلامت باتری ایفون به تنظیمات گوشی بروید و گزینه Battery را انتخاب کنید. سپس روی Battery Health & Charging ضربه بزنید. آیفون اطلاعاتی در مورد سلامت باتری، حداکثر عملکرد و اینکه آیا باتری شما نیاز به سرویس دارد را نمایش می دهد. باتری گوشی ایفون به طوری طراحی شده است که اگر در شرایط عادی استفاده شود، در 500 دوره شارژ کامل خود بالای 80 درصد بماند.

چطور بفهمیم باتری آیفون چند بار شارژ شده است؟

در آیفون 15 این قابلیت ارائه شده‌است که بدون هیچ دردسری تعداد دفعات شارژ باتری آیفون را در تنظیمات گوشی مشاهده کنید. برای پیدا کردن تعداد دفعات شارژ آیفون 15 در تنظیمات گوشی وارد قسمت General شوید، گزینه‌ی About را انتخاب کنید. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا در قسمتی که مربوط به اطلاعات باتری میباشد، Cycle Count را مشاهده کنید. عددی که مقابلCycle Count نشان‌دهنده‌ تعداد دفعات شارژ باتری آیفون 15 است.

 

چه زمانی باید باتری ایفون را تعویض کرد؟

 

در آیفون 14 و مدل‌های قدیمی‌تر با استفاده از میانبر PowerUtil می‌توانید تعداد دفعات شارژ باتری ایفون را پیدا کنید. برای این‌کار مراحل زیر را طی کنید:

    1. با استفاده از لینک زیر میانبر PowerUtil را دانلود کنید.



  1. بر روی (+) Add Shortcut بزنید.
  2. اکنون از تنظیمات گوشی وارد قسمت Privacy & Security شوید.
  3. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه Analytics & Improvements را انتخاب کنید.
  4. بر روی Analystic Data ضربه بزنید.
  5. آخرین فایل را انتخاب کنید. (فایلی را باید انتخاب کنید که تاریخ کنونی را دارد)
  6. از بالا سمت راست نماد اشتراک گذاری را انتخاب کنید و از میان گزینه‌هایی که نمایش داده می‌شود، PowerUtil را انتخاب کنید.
  7. در اینجا از شما پرسیده می‌شود آیا اجازه دسترسی این میانبر به سافاری را می‌دهید یا خیر. با توجه به ترجیح خودتان Once یا Always را انتخاب کنید.
  8. در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود عددی که در زیر عبارت Cycle Count نشان دهنده تعداد دفعاتی می‌باشد که آیفون شما شارژ شده است.

توجه: اگر گزینه Share iPhone Analytics غیر فعال باشد، فایل مورد نظر را پیدا نخواهید کرد. باید گزینه‌ی Share iPhone Analytics را فعال کنید و برای تشکیل این فایل 24 ساعت صبر کنید.

 

چگونه سلامت باتری ایفون را بفهمیم؟

 

باتری ایفون

 

از کجا بفهمیم باتری ایفون عوض شده؟

 

چگونه باتری ایفون را سالم نگه داریم؟

طول عمر باتری به مدت زمانی گفته می‌شود که باتری پس از گذشت آن بازه‌ی زمانی نیاز به تعویض پیدا می‌کند. درست است که پروسه فرسوده شدن باتری گوشی را نمی‌توان متوقف کرد، اما می‌توانیم سرعت آن را کاهش دهیم. راه‌هایی برای به تعویق انداختن خرابی باتری گوشی ایفون وجود دارد مانند کنترل تعداد چرخه‌های شارژ و نحوه مراقبت باتری موبایل. برای به حداکثر رساندن عملکرد باتری و کمک به افزایش طول عمر باتری ایفون، این نکات را دنبال کنید و اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات کامل‌تری در مورد نحوه نگهداری از باتری گوشی هستید پیشنهاد می‌کنیم به مقاله‌ی افزایش طول عمر باتری موبایل سر بزنید.

  • از قرار دادن گوشی در سرما یا گرمای شدید، از جمله قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی خودداری کنید.
  • اگر جنس کاور گوشی شما هنگام شارژ شدن ایفون باعث گرم‌تر شدن دستگاه می‌شود، آن را بردارید.
  • اگر می‌خواهید مدت زمان طولانی از گوشی استفاده نکنید، شارژ باتری را نصفه نگه دارید.
  • از قابلیت مدیریت خودکار باتری گوشی ایفون استفاده کنید. گزینه‌ی Optimized Battery Charging و Optimized Charge Limit برای استفاده روزانه شما مشکلی ایجاد نمی‌کند و طول عمر باتری شما را در طول زمان افزایش می‌دهد.
  • سیستم عامل ایفون را همیشه آپدیت نگه دارید.

سوالات متداول

هزینه تعویض باتری ایفون بستگی به مدل آیفون، نوع قطعه مصرفی، مدت زمان ضمانت و نوسانات بازار دارد و می‌تواند متغیر باشد. برای استعلام هزینه تعویض باتری ایفون می‌توانید درخواست خود را با پر کردن فرم تخمین قیمت تعمیرات به راحتی ثبت کنید تا کارشناسان آی زی سرویس در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.

کمپانی اپل باتری گوشی آیفون را با درصد سلامت باتری 80 به بالا را در شرایط مطلوب می‌داند.

سایر آموزش‌ها