آموزش بک اپ گرفتن از گوشی ایفون

آشنایی با نحوه بک اپ گرفتن از گوشی ایفون یک امر ضروری برای تمام کاربران می‌باشد. با بک اپ گرفتن از ایفون خود، در صورت تعویض گوشی، گم شدن، آسیب دیدن یا ریست شدن ایفون اطلاعات مهم خود را از دست نمی‌دهید و امکان بازیابی آن‌ها را خواهید داشت. سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که چگونه از آیفون بک آپ بگیریم؟ در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا ساده‌‌ترین و کاربردی‌ترین روش بکاپ گرفتن از گوشی ایفون آشنا شوید.
آنچه در ادامه‌ی این مطلب می‌خوانید :

چندین راه برای بک اپ گرفتن از گوشی ایفون وجود دارد، می‌توانید انتخاب کنید با استفاده از کامپیوتر، فضای ابری، نرم افزارهای مدیریت و … این‌کار را انجام دهید. همچنین اگر گوشی جدید خریداری کرده‌اید و قصد انتقال اطلاعات ایفون به ایفون را دارید، به بکاپ گوشی خود نیاز پیدا می‌کنید. در مقاله انتقال اطلاعات ایفون به ایفون به طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم. اکنون به سراغ مفهوم پشتیبان‌گیری از اطلاعات و روش بکاپ گرفتن از گوشی ایفون می‌رویم.

بک اپ گرفتن (Backup) از اطلاعات یعنی چه؟

قبل از هر چیزی باید بدانیم بکاپ گرفتن به چه معناست و چرا اینقدر اهمیت دارد. بکاپ‌گیری یا پشتیبان‌گیری به معنی تهیه یک نسخه کپی از اطلاعات و ذخیره آن در فضایی جدا از محل اصلی اطلاعات مانند هارد اکسترنال، فلش مموری یا فضاهای ابری و … می‌باشد. اطلاعات ما ممکن است به طور غیرمنتظره‌ای بر اثر عوامل مختلف مانند مشکلات سخت‌افزاری، ویروس‌ها، خرابی‌های نرم افزاری، دزدیده شدن دستگاه و یا سهل‌انگاری خودمان از دست بروند و در چنین شرایطی است که داشتن یک نسخه بک اپ از داده‌ها ما را نجات می‌دهد.

 

روش بکاپ گرفتن از گوشی ایفون

 

بک اپ گرفتن از گوشی ایفون با آیکلوید iCloud

با اتصال به شبکه Wi-Fi و بدون نیاز به کامپیوتر، می‌توانید با استفاده از سرویس iCloud از اطلاعات ایفون خود بک اپ بگیرید، این کار را می‌توانید به صورت دستی و در هر زمانی که می‌خواهید انجام دهید و یا حالت iCloud Backup را فعال کنید تا بک اپ گرفتن از گوشی ایفون به طور خودکار انجام شود.

قبل از شروع بک اپ گرفتن از گوشی ایفون به این دو نکته توجه داشته باشید که برای ذخیره کردن اطلاعات در فضای ابری iCloud به اینترنت پایدار و پرسرعت نیاز دارید و حساب‌های رایگان iCloud به اندازه 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارند و اگر به حجم بیشتری احتیاج دارید باید فضای ذخیره‌سازی اضافی خریداری کنید. برای بک آپ گرفتن از آیفون در iCloud مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. آیفون خود را به Wi-Fi متصل کنید و وارد تنظیمات گوشی شوید.
  2. روی Apple ID خود ضربه بزنید.
  3. وارد تنظیمات iCloud شوید.
  4. برای فعال کردن حالت بک اپ گرفتن خودکار گزینه‌ی iCloud Backup را فعال کنید، با این کار زمانی که آیفون به شارژ وصل است، قفل باشد و به وای فای متصل است، iCloud به طور خودکار از آیفون شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند.
  5. برای بک اپ گرفتن از ایفون به صورت دستی هم بر روی گزینه «Back Up Now» ضربه بزنید تا پشتیبان گیری آغاز شود. مطمئن شوید که فضای ذخیره سازی کافی در iCloud برای تکمیل پشتیبان گیری دارید.
  6. برای مشاهده نسخه‌های پشتیبان در iCloud خود، به تنظیمات گوشی آیفون بروید، بر روی اسم خود ضربه بزنید و گزینه iCloud را انتخاب کنید و سپس Manage Account Storage را بزنید تا نسخه‌های بک اپ را مشاهده کنید.

 

نحوه بک اپ گرفتن از گوشی ایفون

 

بکاپ گرفتن از ایفون در کامپیوتر

بک اپ گرفتن از ایفون با iTunes

یکی دیگر از راه‌های بک اپ گرفتن از ایفون، برنامه‌ی iTunes می‌باشد. در این روش به کامپیوتر و یک کابل مناسب برای اتصال ایفون به رایانه نیاز دارید. اگر iOS 3.0 یا بالاتر دارید، iTunes این امکان را به شما می‌دهد که نسخه‌های بک اپ گوشی خود را جهت بالابردن امنیت اطلاعات رمزگذاری کنید. برای بک آپ گرفتن از ایفون در کامپیوتر با استفاده از iTunes مراحل زیر را طی کنید:

  1. آخرین نسخه برنامه iTunes را بر روی کامپیوتر نصب کنید.
  2. گوشی آیفون را با یک کابل USB به کامپیوتر متصل کنید و برنامه iTunes را باز کنید.
  3. اگر روی آیفون پیغامی مبنی بر درخواست دسترسی به اطلاعات نمایش داده شد، گزینه Trust را انتخاب کنید تا ارتباط بین آیفون و رایانه برقرار شود.
  4. در این مرحله باید آیفون خود را در iTunes انتخاب کنید. برای این کار روی نماد آیفون واقع در گوشه سمت چپ بالای پنجره کلیک کنید.
  5. گزینه Summary را انتخاب کنید.
  6. در بخش پشتیبان‌گیری Backups، گزینه This computer را به‌عنوان محل پشتیبان‌گیری انتخاب کنید و روی Back Up Now کلیک کنید تا بک اپ گرفتن از گوشی آیفون آغاز شود.
  7. برای رمزگذاری بک اپ ها، گزینه‌ی Encrypt local backup را انتخاب کنید، یک رمز عبور تایپ کنید، سپس روی Set Password کلیک کنید.
  8. برای مشاهده نسخه های بک آپ ایفون خود در کامپیوتر، به آدرس Edit > Preferences بروید و سپس روی Devices کلیک کنید.

 

بک اپ گرفتن از ایفون

 

بک اپ گرفتن از گوشی ایفون با 3uTools

برنامه 3uTooles یک ابزار برای مدیریت دستگاه‌های iOS می‌باشد و یک روش ساده برای بک اپ گرفتن از گوشی ایفون در کامپیوتر می‌باشد. برای بک آپ گرفتن از ایفون با استفاده از 3uTooles مراحل زیر را طی کنید:

  1. برنامه‌ی 3uTools را روی کامپیوتر خود نصب کنید، وارد برنامه شوید.
  2. آیفون را با کابل USB اصلی به کامپیوتر متصل کنید.
  3. گزینه Toolbox را انتخاب کنید و سپس بر روی Backup/Restore کلیک کنید.
  4. سپس به قسمت Backup iDeviceبروید، در اینجا می‌توانید آدرسی را که می‌خواهید نسخه بک اپ در آن ذخیره شود را در فیلد Backup path وارد کنید و سپس روی Back up Now کلیک کنید تا فرایند پشتیبان گیری از ایفون اغاز شود.
  5. هنگامی که عملیات بک اپ گرفتن به اتمام رسید، قسمت Backup Management را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا پشتیبان گیری موفقیت آمیز بوده است یا خیر.

 

انتقال اطلاعات ایفون به ایفون

 

بک اپ گرفتن از ایفون با Mac

یکی از روش‌های بک اپ گرفتن از ایفون، استفاده از مک بوک و برنامه Finder می‌باشد. برای بک آپ گرفتن از گوشی ایفون با مک بوک مراحل زیر را طی کنید:

  1. برنامه Finder را روی Mac نصب کنید.
  2. آیفون خود را از طریق کابل مناسب به مک بوک متصل کنید.
  3. وارد برنامه Finder شوید و از ستون سمت چپ، آیفون خود را انتخاب کنید.
  4. در قسمت بالای پنجره‌ای که باز است، روی General کلیک کنید.
  5. بر روی گزینه “Back up all of the data on your iPhone to your Mac” کلیک کنید و سپس گزینه‌ی “Back up now”را انتخاب کنید تا پشتیبان گیری آغاز شود.
  6. زمانی که عملیات به پایان می‌رسد، تاریخ و زمان آخرین نسخه پشتیبان خود را خواهید دید.

 

بک آپ گرفتن از ایفون در کامپیوتر

 

روش بکاپ گرفتن از گوشی ایفون

 

سوالات متداول

مدت زمان بک اپ گرفتن از ایفون بستگی به عوامل مختلفی مانند حجم اطلاعات و سرعت اینترنت دارد اما به طور معمول 30 دقیقه تا 2 ساعت طول می‌کشد تا از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

در iCloud از بسیاری از اطلاعات گوشی مانند تنظیمات آیفون، طرح‌بندی صفحه اصلی گوشی و ترتیب برنامه‌ها، بکاپ اپل واچ، عکس‌ها و ویدیوها، پیام‌های iMessage، متنی SMS و MMS، اطلاعات برنامه‌ها و … پشتیبان‌گیری کنید.

با استفاده از iTunes و iCloud و Finder می‌توانید بکاپ ایفون را بر روی همان دستگاه یا یک گوشی آیفون جدید بازگردانی کنید. در مقاله انتقال اطلاعات ایفون به طور کامل مراحل بازگردانی بکاپ ایفون را آموزش داده‌ایم.

سایر آموزش‌ها