5 روش انتقال اطلاعات آیفون به آیفون

اگر به تازگی آیفون قدیمی خود را با یک مدل جدیدتر عوض کرده‌اید و به دنبال راهی سریع و آسان برای انتقال اطلاعات آیفون به آیفون هستید این مقاله برای شماست. در مقایسه با تمام برندهای مطرح دنیا، کاربران اپل بیشترین وفاداری را دارند و با توجه به این مسئله بسیاری از کاربران آیفون زمانی که قصد خرید موبایل جدید دارند، باز هم انتخابشان گوشی آیفون است.
5 روش انتقال اطلاعات آیفون به آیفون
آنچه در ادامه‌ی این مطلب می‌خوانید :

سالیان سال است که گوشی‌های موبایل همراهان همیشگی مردم شده‌اند و به همین دلیل است که همه‌ی ما اطلاعاتی که ممکن است زیاد به آن‌ها در طول روز نیاز پیدا کنیم را روی موبایل‌های خود نگه‌داری می‌کنیم؛ بنابراین زمانی که گوشی تازه‌ای خریداری می‌کنیم، دغدغه‌ای که برایمان پیش می‌آید چگونگی انتقال اطلاعات به گوشی جدید است، به طوری که کم‌ترین زمان را از ما بگیرد و مطمئن باشیم که اطلاعات از بین نخواهند رفت. در ادامه نحوه انتقال اطلاعات آیفون به آیفون را به 5 روش ساده آموزش داده‌ایم:

1. انتقال اطلاعات آیفون به آیفون با Quick Start (راحت‌ترین روش)

Quick Start یکی از ساده ترین و بهترین راه‌ها برای انتقال اطلاعات از آیفون قدیمی به آیفون جدید است. این سیستم انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون مربوط به خود کمپانی اپل است که رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و به شما این امکان را می‌دهد که همه چیز را از یک آیفون قدیمی به دستگاه جدید خود، بدون استفاده از هیچ نسخه پشتیبانی انتقال دهید. همچنین می توانید از Quick Start برای انتقال داده ها از iPad به iPhone نیز استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع انتقال اطلاعات به آیفون جدید موارد زیر را بررسی کنید:

  • هر دو آیفون باید در کنار هم قرار گیرند و هر دو دستگاه باید به برق متصل شوند.
  • مطمئن شوید آیفون‌ قدیمی شما به Wi-Fi متصل است و بلوتوث روشن می‌باشد.
  • برای استفاده از (Quick Start) به iOS 11 یا بالاتر نیاز دارید، بنابراین توصیه می کنیم آیفون خود را به آخرین نسخه iOS ارتقا دهید.
  • اگر قبلاً آیفون جدید خود را راه‌اندازی کرده‌اید یا می‌خواهید اطلاعات را بین آیفون‌های فعلی خود منتقل کنید، باید آیفونی را که می‌خواهید به آن داده‌ها را به آن منتقل کنید، به حالت کارخانه بازنشانی کنید.

پس از آماده شدن، مراحل زیر را برای راه اندازی و انتقال اطلاعات به آیفون جدید دنبال کنید:

  1. آیفون جدید خود را روشن کنید و آن را نزدیک آیفون قدیمی قرار دهید.
  2. اکنون نوتیفیکیشن «Set up New iPhone» را روی آیفون قدیمی خود مشاهده می‌کنید، گزینه Continue را انتخاب کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را در دستگاه جدید خود دنبال کنید. هنگامی که از شما خواسته شد، دستگاه خود را به یک شبکه Wi-Fi یا داده تلفن همراه متصل کنید. مراحل راه اندازی را ادامه دهید تا به “Quick Start” برسید.
  3. در این مرحله یک انیمیشن را در آیفون جدید خود مشاهده کنید که باید با دوربین آیفون قدیمی آن را اسکن کنید. با این کار دو آیفون را به هم متصل می‌کنید.
  4. هنگامی که پیامی با مضمون «Finish on New iPhone» مشاهده کردید، رمز عبور آیفون قدیمی و Apple ID خود را در iPhone جدید خود وارد کنید.
  5. گزینه Transfer from iPhone را انتخاب کنید و روی «ادامه» ضربه بزنید تا فرآیند انتقال اطلاعات به آیفون جدید آغاز شود.
  6. در صفحه “Make This Your New iPhone” می توانید مواردی را که می خواهید از آیفون به آیفون انتقال دهید را نیز انتخاب کنید.

توجه: زمان انتقال داده به حجم داده‌های در حال انتقال و سرعت اینترنت بستگی دارد. لطفا در طول فرآیند صبور باشید و مطمئن شوید که آیفون‌ها نزدیک یکدیگر قرار دارند و تا زمان انتقال کامل به برق متصل می‌باشند.

 

انتقال اطلاعات آیفون به آیفون

 

2. انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون جدید با آیتونز iTunes

برای انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون می توانید از برنامه iTunes و کامپیوتر خود استفاده کنید. برای اینکار همیشه مطمئن شوید که از آخرین نسخه iTunes استفاده می‌کنید. در این روش قبل از شروع انتقال اطلاعات به آیفون جدید، باید یک نسخه پشتیبان از آیفون قدیمی خود تهیه کنید. برای بک آپ گرفتن از اطلاعات آیفون مراحل زیر را طی کنید:

  1. آخرین نسخه iTunes را نصب کنید.
  2. آیفون قدیمی خود را با کابل USB به کامپیوتر متصل کنید و وارد برنامه iTunes شوید.
  3. اگر روی آیفون پیغامی مبنی بر دسترسی به اطلاعات نمایش داده شد، گزینه «Trust» را انتخاب کنید تا ارتباط بین آیفون و رایانه برقرار شود.
  4. در این مرحله باید آیفون خود را در iTunes انتخاب کنید. برای این کار روی نماد آیفون واقع در گوشه سمت چپ بالای پنجره کلیک کنید. با این کار صفحه Summary برای دستگاه شما باز می شود.
  5. در بخش پشتیبان‌گیری «backups»، گزینه This computer را به‌عنوان محل پشتیبان‌گیری انتخاب کنید و روی «Back Up Now» کلیک کنید تا پشتیبان‌گیری از اطلاعات آیفون شروع شود.
  6. منتظر بمانید تا پشتیبان گیری کامل انجام شود.

 

زمانی که به طور کامل از اطلاعات پشتیبان گیری کردید، با طی کردن مراحل زیر می‌توانید اطلاعات آیفون قدیمی را به آیفون جدید انتقال دهید:

  1. پس از پشتیبان گیری از آیفون قدیمی در iTunes، آیفون جدید خود را روشن کرده و مراحل راه اندازی را شروع کنید. (اگر آیفونی که می‌خواهید داده‌ها را به آن منتقل کنید، قبلا راه‌اندازی شده است باید آن را به حالت کارخانه بازنشانی کنید.)
  2. ، گزینه‌ی Set Up Manually را در صفحه‌ی Quick Start انتخاب کنید و دستورالعمل‌های روی گوشی را دنبال کنید تا به صفحه‌ی Apps & Data برسید.
  3. در صفحه‌ی Apps & Data گزینه‌ی Restore from Mac or PC را انتخاب کنید و آیفون خود را با کابل USB به کامپیوتر خود وصل کنید.
  4. در کامپیوتر، برنامه iTunes را باز کنید و دستگاه جدید خود را در گوشه سمت چپ بالای صفحه پیدا کنید. گزینه “Restore Backup” را انتخاب کنید و نسخه پشتیبانی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید و گزینه continue را بزنید تا انتقال اطلاعات به آیفون جدید انجام شود.
  5. آیفون شما خود به خود ریستارت می شود و در iTunes ظاهر می شود. آیفون را به کامپیوتر متصل نگه دارید تا زمانی که Restore Completed را روی گوشی مشاهده کنید. سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا راه اندازی آیفون کامل شود.

 

نحوه انتقال اطلاعات آیفون به آیفون

 

3. انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون جدید با آیکلود iCloud

یکی دیگر از روش‌های انتقال اطلاعات به آیفون جدید، استفاده از iCloud است. در این روش باید ابتدا از اطلاعات آیفون خود در آیکلود بک آپ بگیرید. با این‌ کار هم می‌توانید به راحتی داده‌ها را انتقال دهید و هم اینکه در صورت گم شدن آیفون خیالتان از بابت اطلاعات دستگاه آسوده است. اما قبل از استفاده از این روش به این دو نکته توجه داشته باشید که استفاده از iCloud به اینترنت پایدار و پرسرعت با حجم بالا نیاز دارید و حساب‌های رایگان iCloud تنها ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارند و اگر حجم بیشتری احتیاج دارید باید فضای ذخیره‌سازی اضافی خریداری کنید. برای بک آپ گرفتن از آیفون در iCloud مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. آیفون قدیمی را به Wi-Fi متصل کنید. پشتیبان گیری iCloud به یک اتصال اینترنتی پایدار نیاز دارد.
  2. وارد تنظیمات گوشی شوید.
  3. روی Apple ID خود ضربه بزنید.
  4. وارد تنظیمات iCloud شوید.
  5. iCloud Backup را فعال کنید
  6. روی «Back Up Now» ضربه بزنید تا پشتیبان گیری آغاز شود. مطمئن شوید که فضای ذخیره سازی کافی در iCloud برای تکمیل پشتیبان گیری دارید.

زمانی که از اطلاعات آیفون خود به طور کامل در iCloud بک آپ گرفتید نوبت به انتقال اطلاعات به آیفون جدید است. برای اینکار اگر آیفون جدید شما قبلا راه اندازی شده است باید یک بار گوشی را ریست کنید تا به مرحله‌ی راه‌اندازی بازگردد، اما اگر آیفون شما راه اندازی نشده‌است احتیاجی به این‌کار نیست.

اکنون برای انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون جدید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پس از پشتیبان گیری از آیفون قدیمی خود در iCloud، آیفون جدید خود را روشن کنید.
  2. آیفون جدید را به WiFi متصل کنید و مراحل راه اندازی را ادامه دهید تا به صفحه‌ی “Apps & Data” برسید.
  3. در صفحه‌ی Apps & Data گزینه Restore from iCloud Backup را انتخاب کنید و به iCloud وارد شوید.
  4. نسخه پشتیبان مورد نظر را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون جدید به طور کامل انجام شود.

 

انتقال اطلاعات به آیفون جدید

 

4. انتقال اطلاعات آیفون به آیفون با مک بوک Mac

با استفاده از مک بوک و برنامه Finder می‌توانید انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون را به راحتی انجام دهید. برا اینکار باید در وحله اول با استفاده از برنامه Finder از اطلاعات آیفون قدیمی بک آپ بگیرید و سپس اطلاعات را به آیفون جدید منتقل کنید.

برای انتقال اطلاعات آیفون به آیفون با مک بوک Mac مراحل زیر را طی کنید:

  1. برنامه Finder را روی MaC نصب کنید.
  2. آیفون قبلی خود را از طریق کابل به مک بوک متصل کنید.
  3. وارد برنامه Finder شوید و از ستون سمت چپ، آیفون خود را انتخاب کنید.
  4. گزینه “Back up all of the data on your iPhone to your Mac” را انتخاب کنید و سپس گزینه‌ی “Back up now”را انتخاب کنید تا پشتیبان گیری آغاز شود.
  5. آیفون جدید را روشن کنید و گزینه Set Up Manually را انتخاب کرده، دستورالعمل‌های راه‌اندازی را انجام دهید تا به صفحه Apps & Data برسید.
  6. در این صفحه گزینه Restore from Mac or PC را انتخاب کنید، مراحل گفته شده را انجام دهید و سپس منتظر بمانید تا انتقال اطلاعات به آیفون جدید انجام شود.

 

انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون

 

5. انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون با ایر دراپ AirDrop

اگر می‌خواهید پس از راه‌اندازی آیفون جدید اطلاعات را منتقل کنید و نمی‌خواهید دستگاه را ریست کنید، می‌توانید با استفاده از AirDrop این کار را انجام دهید. صادقانه بگوییم، این بهترین گزینه برای انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون نیست. این روش نسبت به روش‌های دیگر وقت گیر است و فایل‌های مورد نظر را باید به صورت دستی انتخاب کنید. اما با تمام این اوصاف زمانی که به اطلاعات موجود در آیفون جدید نیاز دارید و نمی‌توانید آن را از اول راه اندازی کنید، استفاده از AirDrop می‌تواند گزینه‌ی مناسب برای شما باشد.

برای انتقال اطلاعات بین دو گوشی آیفون پس از راه‌اندازی با استفاده از AirDrop، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. آیفون ها را به یکدیگر نزدیک کنید.
  2. به یک Wi-Fi متصل شوید و بلوتوث هر دو گوشی آیفون را روشن کنید.
  3. عکس‌ها، فیلم‌ها، فایل‌ها، برنامه‌ها، مخاطبین و هر داده‌ قابل اشتراک‌گذاری را که می‌خواهید از آیفون به آیفون انتقال دهید، انتخاب کنید. سپس روی نماد اشتراک‌گذاری ضربه بزنید، گزینه AirDrop را انتخاب کنید و نام آیفون جدید را از میان گزینه‌ها انتخاب کنید و منتظر بمانید تا اطلاعات به طور کامل منتقل شوند.

نکته: برای جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکلی از تنظیمات آیفون، گزینه Everyone for 10 Minutes را از تنظیمات AirDrop انتخاب کنید.

در این مقاله از وبلاگ آی زی سرویس 5 روش انتقال اطلاعات آیفون به آیفون را توضیح دادیم. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید باشد.

سایر آموزش‌ها